Ze heeft nog een hele lange weg te gaan voor ze die Nobelprijs krijgt...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:11 schreef Sidekick het volgende:
Ze probeert dan wel op te komen voor de positie van Islamitische vrouwen, en het is een goed streven (de uitwerking is helaas nog niet geweldig), maar wat heeft ze nu voor de vrede gedaan? Hirsi Ali doet het qua naamsbekendheid goed in het buitenland, maar of ze daadwerkelijk weten wat nu doet is een tweede.
Overigens is dit zeker een of andere Noorse politicus met 0,0 stemrecht in de echte nobelnominaties?
Dat hopen we dan maarquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:11 schreef Sidekick het volgende:
Overigens is dit zeker een of andere Noorse politicus met 0,0 stemrecht in de echte nobelnominaties?
oeh, de volle 10 punten op de politiek-incorrect schaalquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:14 schreef PLAE@ het volgende:
Ik denk dat haar moordenaar er meer kans op maakt dan zij zelf hehe![]()
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:11 schreef Sidekick het volgende:
Ze probeert dan wel op te komen voor de positie van Islamitische vrouwen, en het is een goed streven (de uitwerking is helaas nog niet geweldig), maar wat heeft ze nu voor de vrede gedaan? Hirsi Ali doet het qua naamsbekendheid goed in het buitenland, maar of ze daadwerkelijk weten wat nu doet is een tweede.
Als je Noors Parlementslid wordt wel jaquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:15 schreef Hik het volgende:
Pfff... kan ik ook iemand nomineren?
Want in dat geval ken ik wel enkele mensen die het meer verdienen...
nu.nlquote:Hirsi Ali voorgedragen voor Nobelprijs
Uitgegeven: 17 januari 2006 11:53
Laatst gewijzigd: 17 januari 2006 12:31
OSLO - Een Noors parlementslid heeft Ayaan Hirsi Ali voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede 2006. Christian Tybring-Gjedde vindt dat Hirsi Ali de prijs moet krijgen omdat hij zich "geen betere kandidaat kan voorstellen voor de vredesprijs dan zij".
"Zij vecht voor gelijkwaardigheid, gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst met haar leven als inzet", zei het parlementslid tegen de krant Dagsavisen.
Hij vindt Hirsi Ali een "fantastische vrouw" en hij bewondert haar omdat zij doorgaat met haar strijd en bezig is met een opvolger van de film Submission, hoewel zij steeds onder politiebewaking staat als gevolg van bedreigingen.
Tybring-Gjedde, die lid is van de rechtse Volkspartij, maakt gebruik van het recht dat Noorse parlementsleden hebben om kandidaten voor de Nobelprijs voor de Vrede voor te stellen. De termijn daarvoor loopt af op 1 februari. Het komt zelden voor dat iemand naar buiten komt met zijn of haar kandidaat.
De Nobelprijs voor de Vrede wordt ieder jaar op 10 december uitgereikt in Oslo. Wie de winnaar is, maakt het Nobelprijscomité in oktober bekend.
Sharon of Hirsi Ali? Sharon.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:23 schreef speknek het volgende:
Ik moet trouwens ook zeggen dat ik niet echt iemand weet. De enige andere die over z'n eigen verleden en populariteit heen kon stappen om een stap in de richting van vrede te doen, het afgelopen jaar, is Sharon geweest.
Dan is de vraag. Wie hebben jullie liever?.
Hier heb ik niets aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:34 schreef Falco het volgende:
Het is nobel waarvoor Ayaan Hirsi Ali strijdt (en soms sta ik er ook wel achter), maar de nobelprijs voor de vrede lijkt me toch niet echt van toepassing op haar. Overigens zijn er altijd wel een stuk of 100 genomineerden voor die prijs, waaronder altijd standaard de president van Amerika zit enzo. Dus heel veel ophef hoeft over dit nieuwsbericht ook weer niet te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |